14 Aralık 2011 Çarşamba

VAMPİR FURYASI

Şimdilerde Bram Stoker'ın Dracula isimli romanını okuyorum. Kendisi, bugünkü blog yazımın da esin kaynağı oldu:)  
Metafizik olaylar her zaman ilgimi çekmiştir. Her ne kadar bizim kültürümüzle uyuşmasa da (Osmanlıda da vampir olayı görülmüştür. Daha doğrusu vampir olayı olarak yorumlanmıştır) vampirler bana ilginç gelmiştir. 

Bram Stoker bu romanı 1800lü yıllarda yazmış ve kitabı o kadar popüler olmuş ki kendine beyaz perdede de yer bulmuş (Sevgili Bram Stoker bunu göremese de). Kitabın filmini daha önce izlemiştim; ama uzun zaman olduğu için ayrıntıları unutmuşum. Kitapla bu ayrıntıları hatırladım.Genelde filmden çok kitaptan zevk alan kişilerdenim. O yüzden kitabı okumak bana daha hoş geldi. Kitabı okurken şimdiki vampir imajıyla o zaman ki vampir imajını elimde olmadan karşılaştırdım (biraz komik oldu galiba, önceki vampir imajı, şimdiki vampir imajı ve aralarındaki fark; sanki vampirler bir araya gelmiş ve "Arkadaşlar olmuyor insanlar bizi yanlış tanıyor, gelin bir kaç dizide, filmde boy gösterelim, imajı düzeltelim. Bizim kan emici olmamızın yanı sıra gerektiğinde romantik, gerektiğinde sevdiği için her şeyi yapabilecek duygusal, yakışıklı/güzel olduğumuzu, arada bir kendimizi tutamasak da aslında kan içmek için kan bankalarını kullandığımızı falan gösterelim:)" demişler). O zamanki vampirler çirkin mi çirkin, musibet mi musibet, kan emmekten başka bir şey düşünmeyen nnaaaletttt, pis şeylermiş:) Neyse Allahtan yabancı diziler ve filmler var; yoksa vampirlere ne gözle bakacaktık:).

Vampir günlükleri, iki genç, yakışıklı vampir kardeşin aşkı arasında kalan güzel Elena'nın hikayesi













Alacakaranlık efsanesi, vampir Edward ve insan Bella'nın aşk hikayesi. Burda bir de kurt adam Jacob var. O da Bella'ya aşık.













Vampirle Görüşme, Brad Pitt, Tom Cruise, Antonio Banderas'tan oluşan oyuncularıyla kült bir film.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder