23 Aralık 2011 Cuma

DEĞİŞİK, KOLAY, LEZİZ TURŞU TARİFİ


Bu turşu işyerinde bir arkadaşımın annesinin tarifi. Sağolsun sayesinde çok güzel bir turşu öğrenmiş oldum ki bu benim yaptığım ilk turşu. Yapımı da çok basit ben evimde bulunan yarım kiloluk kavanoza yaptım deneme amaçlı olarak. İlk önce yarım kilo kadar olan biberleri yıkadım, sonra küçük küçük doğradım, kavanoza o şekilde koydum. Bir kaç diş sarımsağı da (5-6 diş) soyup doğrayıp biberlere ekledim. Sonra yarım çay bardağı zeytinyağ ve yarım çay bardağı elma sirkesini biberlerin üstüne döktüm. Son olarak bir çay kaşığı tuz ve şeker ekledim. Kapağı sıkıca kapattım. Bir hafta boyunca kavanozu hiç açmadan beklettim. Arada sırada kavanozu alt-üst edip salladım ki sos her yerine yayılsın. Bir hafta sonra açtığımda tadı arkadaşımın annesinin yaptığı gibi değildi biraz hayal kırıklığı yaşadım. Öylece bıraktım, birkaç gün sonra tekrar açtığımda tadı tam istediğim gibi olmuştu. O yüzden mümkünse 10-12 gün bekletin, açmadan. Denerseniz sonucu bana da söyleyin. Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsunnn:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder