10 Ocak 2012 Salı

HAFİF, LEZİZ, SAĞLIKLI ARA ÖĞÜN






Daha önceki yazılarımdan birinde tatlı canavarı olduğumdan bahsetmiştim. Özellikle yemeklerden sonra canım çok fazla tatlı ister. Bu tür krizleri meyveyle atlatmaya çalışsam da bazen meyve çok da beni kesmez. Tarçınlı süt içerek kan şekerimi dengelemeye çalışırım. Kan şekerimin düşmemesine özellikle dikkat ediyorum, çünkü kan şekerim düştüğünde ellerim titremeye başlıyor ve sinirlerim zıplamak için yer arıyor. Bu yüzden ara öğün kavramı tam da benim için yaratılmış, dediğim gibi önceleri ara öğünüm çikolata, gofret ve türevleriydi, ama baktım ki bu iş iyiye varmayacak ara öğün çeşidimi değiştirmeye karar verdim. Şimdilerde çantamda olmazsa olmazlarım kuruyemiş, kuru meyve. Özellikle Malatya Pazarının çıkarmış olduğu karma paketler kurtarıcım oldu. Bazen evdeki kuruyemişleri bir poşete koymak zor geliyor, böyle anlarda hemen bir paket karmayı çantama atıyorum, çok pratik oluyor. Üzerinde kaç kalori olduğu da yazıyor, böylece acaba fazla kaçırdım mı korkusu da olmuyor. Zaman zaman bir tane mandalina ya da çekirdeklerini çıkardığım bir elmayı yanıma alıyorum. Çikolatanın yerini tutuyor mu diye sorarsanız tabii ki hayır. Ama çok da aramıyorum, vücudumuz böyle işte ne kadar çok tatlı yerseniz o kadar daha istiyor ve tat alma eşiğiniz yükseldiği için bir süre sonra azı kesmiyor, ama azaltırsanız bir süre sonra alışıyor, az bir çikolata bile sizi mutlu etmeye yetiyor, sadece sabretmek gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder