14 Şubat 2014 Cuma

THE YOGURT MAN COMETH

Sınav hazırla, oku, notları gir, yolculuk için hazırlık yap, on beş tatil derken uzun zaman oldu bir şeyler paylaşmayalı. Her güzel şey gibi tatil de sona erdi ve tekrar Midyat'a döndüm. Tatilin bitmesi değil de eşimden, evimden ayrılmak zor geldi daha çok ama sağolsun İstanbul'daki bitmek tükenmek bilmeyen yol çalışmaları... Uçağa geç kalma endişesiyle kan ter içinde kalınca ne hüzün kaldı ne bir şey. Koştura koştura gittiğim havaalanına zamanında yetiştim neyse ki. Şimdi de yavaş yavaş uyum sağlamaya başladım. Pencereleri açıp evi havalandırdıktan sonra alışverişe çıkıp eve bir şeyler alınca ev sanki yaşamaya başladı :) Neyse postumuzun konusu olan bu güzel kitaba gelelim aslında ara tatilden önce bitirmiştim ama vakit bulamadım buraya yazmaya. Amerikalı bir öğretmenin Ankara'da öğretmenlik yaparken yaşadıkları, Türkiye üzerine gözlemleriyle ilgili anı-öykü türünde bir kitap. Özellikle Türkçe'de şaşırdığı şeyler çok ilginç geldi bana, fark etmediğim zorlukları fark ettim sayesinde. Türk kültürüyle ilgili tespitleri, kendi kültürüyle Türk kültürünü karşılaştırması, öğrencilerin ve okuldaki öğretmenlerin tavırları ve davranışları oldukça esprili bir şekilde sunulmuş. Okuması kolay, eğlenceli, öğretici bir kitaptı; tavsiye edilir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder