10 Ocak 2017 Salı

FİLM TAVSİYESİ

Havalar buz gibi ve her yer karla kaplanmışken yapılacak en iyi aktivitelerden biri film izlemek bence. Çoktandır istediğim gibi bir dizi bulamadığım için aklımda olan filmleri izlemeye başladım. Film izlemek isteyenler için de bir fikir olur diye sizlerle son izlediğim ve oldukça beğendiğim filmleri paylaşmak istedim.
İlk filmimiz gerçek bir hikayeden beyazperdeye aktarılmış Sully filmi. Film 2009 yılında yaşanmış bir uçak kazasıyla ilgili. Aslında çok uzun zaman önce olmuş bir olay değil bu, ama her nasılsa gözümden kaçmış yani ilk kez bu filmle haberdar oldum bu kazadan. US Airways'a ait bir yolcu uçağının kaptanı olan Sully, uçağın motorlarına kuş sürüsü çarpması nedeniyle bir karar vermelidir ya en yakın havalimanına inecek (eğer motorun gücü oraya kadar gitmesine izin verirse) ya da yerleşim yerinin üzerinden geçerek Hudson Nehrine inecektir. Sully, Hudson Nehrine inmeye karar verir. Tom Hanks oyunculuğun kitabını yazmış yine, izlerken yüzündeki ifadelerden Sully'nin yaşadıklarını apaçık görebiliyordum, bu role o kadar yakışmış ki, Sully ondan başkası olamazmış gibi geldi bana. Afişte de isminin en görünür isim olmasını da sonuna kadar hak etmiş. İlk önce yavaş bir film gibiydi ama sonuna doğru oldukça heyecanlandım, bitene kadar soluksuz izledim diyebilirim. 
İkinci film, oldukça popüler Trendeki Kız isimli kitabın film versiyonuydu. Açıkçası kitabı çok fazla gördüğüm için o dönemde soğudum, okumayı da düşünmedim ama filmini görünce bir bakayım dedim. Biraz izleyince de gayet hoşuma gitti. Kocası Tom'la ayrıldıklarını bir türlü kabul edemeyen Rachel, alkole sığınır ve tren yolu üzerindeki evlerini gözetlemek için hergün trene biner. Tom ve yeni ailesi ise uzaktan çok mükemmel gözükmektedirler. Onları gözetleyen Rachel, yan komşularının da hayatını da yakından takip etmektedir. Onlar da çok mutlu görünmektedir. Birgün tren geçerken komşu kadını başka bir adamla görür ve onu Tom'un yeni karısı olduğunu zanneder. Trenden inip eve doğru sinirli bir şekilde gitmeye başlar. Gerilim dozu ayarında, oldukça sürükleyici bir filmdi.
Son film ise bir İran filmi. Bu film, Filmekimi'nde gösterilen bir filmdi ve sinemada izlemek istemiştim ama saatleri ya da yeri uymamıştı ve sonunda izleyebildim. Filmimiz Gölge Altında, İran-Irak savaşı esnasında bir apartmandaki sakinlerin güvenlik nedeniyle apartmanı boşaltması ve bir anne-kızın apartmanda kalmasını konu almış. Filmde, bombardımanın, yalnızlığın, metafiziksel varlıkların çevrelediği anne ve kızını izliyoruz. İran'ın Babadook'u da denilmiş bir yorumda ekşisözlükte ama bence Babadook'tan daha fazla gerilim öğesi taşıyordu film. Apartmandakilerin taşınmaya başlamasıyla ben gerilmeye başladım ne yalan söyleyim. Babadook'ta tek bir şeyle mücadele ediyordu anne - oğul, Babadook'tan daha başarılı buldum bir de :) Kısacası gerilim filmi meraklısıysanız seveceğinizi düşünüyorum.



2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. ne yazık ki eskisi kadar yazamıyorum instagramın da etkisi var sanırım oradan paylaşım daha kolayıma geliyor galiba :(

      Sil