1 Mart 2016 Salı

KIRMIZI SAÇLI KADIN - ORHAN PAMUK

Baharın ilk gününden herkese merhaba... Martın ilk yazısı bir kitap yazısı olsun dedim. Umarım bu da, bu ay daha çok kitap okuyacağım anlamına gelir :) Orhan Pamuk'un son kitabını merak ediyordum. Elimde okunacak başka kitaplar olunca başka bir kitap siparişine bıraktım Kırmızı Saçlı Kadın'ı. Sonra D&R'da kitaplara bakarken dayanamayıp alıverdim. Kitabın konusu yıllar önceki bir aşk hikayesinin baş karakterimiz Cem'in hayatını baştan sona etkilemesi. Lise çağlarında babasının terk ettiği Cem okul harçlığını çıkarmak için bir kuyucu ustasının yanında işe başlar. Cem, Mahmut Usta'yı sadece ustası olarak görmez eksikliğini duyduğu babası gibi görür. Mahmut Usta'ya kızsa da ona itaat etmesi gerektiğini hisseder. Bu arada kuyuyu kazdıkları yere yakın Öngören kasabasında gezici bir tiyatroda gördüğü kendisinden yaşça büyük Kırmızı Saçlı Kadın'a aşık olur. Kırmızı Saçlı Kadın da ona ilgi gösterir ve sanki onu tanıyormuş gibi davranır. Bundan sonra kader ağlarını örer. Romanda Sopokles'in Kral Oedipus'u ve Firdevsi'nin Sührap ve Rüstem'i önemli ölçüde yer alıyor. Hatta kitabın konusu bunun  üzerine kurulmuş diyebilirim. Sürükleyici bir romandı, oldukça hızlı okudum ancak Orhan Pamuk'un diğer kitaplarından farklı geldi, sanki Orhan Pamuk yazmamış gibi, konu biraz dağılmış gibi, sonra apar topar sonuçlandırılmış gibi. Bazı kopukluklar hissettim. Bilmiyorum açıkçası çok beğenemedim, süper bir kitap, kesinlikle okunmalı diyemiyorum. Belki de beklentiyi yüksek tuttuğum için böyle hissettim.

 

9 yorum:

  1. eğer kitap akıcı ise kesin Orhan Pamuk yazmamıştır :-((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) olabilir bence de, diğer kitaplarına göre oldukça akıcıydı

      Sil
  2. güzel bilgi için teşekkürler her yazarın kitabı değişebiliyor tabi içerik ve uslup olarak :) bu arada bloğunu hemen takibe aldım bana da bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Okumuştum , ben biraz sıkılmıştım yinede güzeldi.

    YanıtlaSil
  4. Orhan Pamuk henüz okumadım ama sanırım yeni kitapları gittikçe akıcılaşıyormuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha önce okumadıysanız Kar kitabını tavsiye ederim. Hem konusunu hem de akıcılığını çok beğenmiştim :)

      Sil
  5. Okumayı çok istediğim bir kitap ancak hala fırsat bulup okuyamadım. En kısa zaman da okumalıyım :) Bende beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orhan pamuk seviyorsanız kesinlikle okuyun derim :)

      Sil