29 Kasım 2014 Cumartesi

ÖLÜ GÖMME TÖRENLERİ

1800'lü yılların İzlandası'nda bir çiftlikte korkunç bir cinayet işlenir. Çiftlik sahibi ve bir arkadaşı feci şekilde öldürülür. Şüpheliler ise çiftlik sahibinin iki kadın hizmetçisi ile o hizmetçilerden birinin sevgilisidir. Bu hizmetçilerden birisi Agnes Magnúsdóttir'dir. İdama mahkum edilen Agnes, idam gerçekleşene kadar bir çiftlikte tutulacaktır. Çiftliktekiler bu görevi yerine getirmede son derece isteksizlerdir. Ama Agnes'ı tanıdıkça ona karşı tavırlarında da değişiklik olur. Ayrıca Agnes'ın idama hazırlanması için Agnes tarafından talep edilen Rahip Toti de onun son anına kadar yanında olur. Sonu bilinen bir kitabı bu kadar merak ederek okuyacağımı düşünmezdim, olaylardaki gizem gayet güzel kullanılmış ve bu gizem, kitabın sonuna kadar okuyucunun ilgisini yüksek tutmaya yarar nitelikte. Beğenerek okuduğum bir kitap oldu. Tarihe ve İzlanda'ya ilgi duyanlara tavsiye ederim.
Bunlar da yeni kitaplarım :) Okunmak için sıralarını bekliyorlar, ben de hepsini ayrı ayrı merak ediyorum. 
Şu sıralar çocuk kitaplarının peşindeyim. Yazılıdan 100 alan kuzucuklara armağan ediyorum. Bu küçük kitapların motive etmede bu kadar başarılı olacaklarını düşünmezdim. Bunlar da sahiplerine kavuşmayı heyecanla bekleyenler :)


8 yorum:

  1. Iyyy, adı ürkünç, ama hikaye sürekleyeceğe benziyo. Yalnız şu son konu çok güzel. 100 alan kuzucuklara hediye kısmı. Bayıldım. Tebrikler ve sevgiler aynı anda... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, o kadar mutlu oluyorlar ki küçücük şeylere, onlarla ben de mutlu oluyorum :)

      Sil
  2. Eğitimci olduğum günlere götürdünüz bu yazınızla.Dersimden yüksek puan alanlara kitap hediye ediyordum.Herhangi bir problem çıkmasın diye kitapları milli eğitim yayınlarından seçiyordum.Lise öğrencilerinin de hoşuna gidiyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir nevi hatıra da oluyor aslında çocuklara, zamanında öyle bir hediye alsaydım öğretmenimden yıllarca saklardım

      Sil
  3. Kitap hediye etme fikri çok hoş kutlarım:)
    Okuyacaklarınız arasındaki ''Balık İzlerinin Sesi'' en iyi B. Uzuner romanıdır.. iyi seçim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Su ve Kumral Ada ve Mavi Tuna'yı da çok beğenmiştim, şimdi Bizim Büyük Çaresizliğimize başladım o biter bitmez ona başlayayım o zaman :)

      Sil