14 Mayıs 2012 Pazartesi

YENİ MİMİM:))




Sevgili Biricit beni mimlemiş, bir kitap sever olarak tam bana göre bir mim olmuş.

1.Ne sıklıkla kitap okursunuz?
Her gün kitap okumaya çalışırım. Yatmadan önce ya da otobüste, bazen kitap çok sararsa vakit bulur bulmaz okurum. 
2.En sevdiğiniz yazar/lar?
Reşat Nuri, Kemal Tahir, Adalet Ağaoğlu, Necati Cumalı, Orhan Kemal, Yaşar Kemal, Ayşe Kulin, Elif Şafak, Murathan Mungan daha da var ama şimdilik aklıma gelenler bunlar.
3.En beğendiğin Kitap/lar?
Çalıkuşu, Anayurt Oteli (Yusuf Atılgan), Üç Aynalı Kırk Oda (Murathan Mungan), Sefiller, Vadideki Zambak, Baba ve Piç...
4.(Yerli/yabancı) hangi yazarların kitaplarını daha çok tercih edersin?
Her yazarı okumaya çalışırım. Önemli olan konu ve yazarın üslubu.
5.Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?
İnce Memed (Yaşar Kemal)
6.Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Genelde roman okumayı severim.
7.En son hangi kitabı okudun?
Elif Şafak-İskender
8.Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
İncir Kuşları (Sinan Akyüz)-Çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim, kitapla ilgili yorumlarımı kitap bittikten sonra bloğumda yayınlayacağım.
9.Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Birkaç kitap bloğunu takip ediyorum. Tabii ki kitaplara dikkat çekmek açısından oldukça yararlı. 
10.KİTAP OKUMAK sizin için ne ifade ediyor?(cevabını en çok merak ettiğim soru)
Kitap okumak yeni bir hayat yaşamak bence. Kitap okurken başka bir dünyadaymışım gibi hissediyorum. Hele de tasviri kuvvetli bir yazarın kitabıysa okuduğum, birden kendimi olayların içinde buluyorum. Çevremdeki sahne değişiyor ve kitapta yazan yerde oluyorum. Kitap okumanın zevki ve tadı bende her zaman ayrıdır.

2 yorum:

  1. İnce Memed nasıl bir doğa anlatımıdır, pıtırak sahnesi canlandı gözümde yıllar sonra bir tarlada pıtırak gördüm ve Yaşar Kemal'in İnce Memed'i geldi aklıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele Çukurova tasviri mükemmeldi. Oralara gitmeden Çukurovanın kokusunu alabilmiştim:)

      Sil